
وقبل ما بدأ حكايتي اعرفكم بنفسي انا اسمي سمر عندي 24 سنة وعايشة مع مع خالتي اللي مليش غيرها وحكايتي بدأت من وانا عندي 10 سنين وخالتي كانت لسه في العشرين وكانت جدتي لسه عايشة في الوقت ده وفي يوم لقيت جدتي بتقولي لما جالها خير امي بابا وماما راحوا في حاذثة
-
الفوائد المذهلة لهذه الثمرةسبتمبر 19, 2025
-
طلاق ابن المذيع عمر الليثييوليو 23, 2025
-
لاحظت الزوجة غياب زوجهايوليو 20, 2025
الجده
يا حبيبتي ياسمر ياصغيرة ياقلب تيتة ياللي اتيتمتي بدري وفضلت تعيط
سمر
هما بابا وماما خلاص راحوا يا تيتة وانا مش هاشوفهم تاني خلاص انا عايزاهم يا تيتة انا مش هقدر اعيش من غيرهم
ردت خالتي وقالت
هيام
الله جرا ايه يا بت ما ستك بتقولك ان امك وابوكي راحوا خلاص هي هتجيبهم لك منين يعني
الام
براحة عليها يا هيام البنت قلبها واجعها على امها وابوها بصي ياسمر يا حبيبتي انتي هتيجي معانا
البيت عشان تعيشي معايا انا وخالتك يلا ياحبيبتي
سمر
حاضر يا تيتة انا هاجي معاكم وبعدها مشينا روحنا البيت اللي في منطقة شعبية وخالتي قالت
هيام
اسمعي يابت انتي انا مش عايزاكي كل شوية تفضلي تنوحي وتعيطي وقولت لك خلاص امك وابوكي مش راجعين انتي تقعدي زي الجزمة كده هنا ومسمعش صوتك انا مش عارفه ياما انتي جبتي لنا البت الندابه دي في البيت ليه
الام
يابنتي انتي بتتكلمي معاها كده اومال يعني كنتي عايزاني نوديها فين بعد ابوها وامها ما راحو يا هيام اتقي الله في بنت اختك شوية البت لسه عيلة صغيرة
هيام
ياما ماهي الملاـجئ ماليه الدنيا ماحنا كنا وداناها اي ملجأ وخلـصنا من همها وقرفها هو انتي يعني معاشك هيكفي ايه ولا ايه
الام
ينهارك اللي مش فايت يا هيام انتي عايزة تودي بنت اختك ملجأ ينيلك بت انتي ازاى تفكري كده اسمعي يا هيام بنت اختك دي هتفضل عايشة معانا هنا هتاكل وتشوب وتعيش احسن عيشة وبعدين انتي بتتكلمي في مصاريف ده ربك هو اللي بيرزق مش انتي اللي هتجيبي لها واعملي حسابك انا لو رحت انتي متقصريش معاها وتخليكي كويسة معاها انتي سامعه
هيام
ايوه ما أنا عارفه اني مش هخلص منك طيب ياما اصرفي بقا ووديها مدرسة ودروس وهاتي لها لبىس وامل واعملي اللي تعمليه
قالت كلامها ودخلت الاوضة وجدتي قالت
الام
هيعمل يا هيااام هعمل وانتي ملكيش دعوة بحاجة وملكيش دعوة ببنتك اختك انتي سامعة ولا لا
سمر
هي خالتو بتقولك توديني ملجأ يعني ايه يا تيتة ملجأ دي انا مش فاهمة
الجده
ولا تحطي في دماغك يا حبيبتي بصي يا سمر انا بقا عايزاكي تبقى شاطرة في دروسك ومدرستك يا حبيبتي عشان لما تكبري مفيش حاجة هتنفعك الا شهادتك
سمر
حاضر يا تيتة انا لما عايزة اطلع دكتورة لا لا بلاش دكتورة عشان ماما وبابا راحوا والدكتورة معملتش ليهم حاجة
الجده
طيب ما انتي ممكن تطلعي دكتورة وتعرفي تعملي اللي الدكاترة معرفوش يعملوه ولا ايه
سمر
لا تيتة انا هطلع مدرسة زي مس رشا اللي بطبطب عليا وبحس انها حنينة عليا ومش زي خالتو خالص هي خالتو ليه مش بتحبني
الجده
مين بس اللي قال كده يا سمر دي خالتك هيام بتحبك خالص هي بس اللي عصبيه شوية انتي بقا حاولي تسمعي كلامها وتقولي لها نعم وحاضر وةيا خالتو وهي مش هتعملك حاجة
سمر
حاضر يا تيتة هاروح افتح الباب
وفي الوقت ده الباب خبط وكانت ام جمال جارت تيتة وقالت لي
الجارة
ازيك يا سمر عامله ايه ياحبيبتي وحىضنتني وقالت
الله يرحمها امك كانت ونعم الناس هي وجوزها المحترم
سمر
الله يسلمك يا طنط ام جمال اتفضلي ادخلي تيتة جوه اهيه
ودخلت وقالت
الجارة
ازيك ياحجة فوزية عامله ايه يا حبيبتي انا قولت اجي اطمن عليكي واشوفك لو محتاجة حاجة
فوزية
فيكي الخير يا حبيبتي تسلمي يا ام جمال انتي منوره الدنيا كلها والله
الجارة
يا حبيبتي ربنا يصبر قلبك انا عارفه الا الضانا لا وكمان الله يرحمها شيماء كانت ونعم الناس هي الدنيا كده مش بتاخد غير الناس الحلوه وبس
فوزية
ربنا يرحمها انا عارفه ان بنتي في مكان احسن دلوقتي اكيد ربنا حايش لها الأحسن في الجنة ان شاء الله
الجارة
إن شاء الله يا حبيبتي اكيد طبعا دي سيرتها كات زي الفل بعكس خالص يعني اااا ولا بلاش عشان متزعليش مني
فوزية
قصدك هيام الله يهديها يا ام جمال انا عارفه انها لسانها طويل وعارفه الناس بتقول عليها والله انا خايفه من كتر ما العرسان بتيجي وتسمع سيرتها تتفطش تعنس وتفضل عايشة جنبي كده
الجارة
انا والله مش عارفه الناس المؤذية دي هتستفاد ايه بس ماهي بنت ومن حقها تفرح في حياتها
وفي اللحظة دي خرجت خالتي هيام من جوه وهي لبىسه هىدومها وقالت
هيام بتريقة
مين ام جمال وانا اقول ايه النور ده اتاريكي عندنا هنا بس تصدقي انتي طلعتي فيكي الخير اهو ده انتي حتى مجتيش تعزينا في اختك ايه اللي فكرك بينا كده فجأة
الجارة
معلش يا هيام انا والله يابنتي كنت مشغوله مع بنتي أصلها كانت والده عقبالك كده في بيت العدل ان شاء الله يارب
هيام
طيب ياختي بس برضو ده واجب ولا انتي مبتعرفيش في الواجب
فوزية
بت يا هيام ما تتلمي يا بت ايه الكلام بتاعك ده وبعدين الست كتر خيرها عندنا اهيه وبتعمل الواجب انتي عايزة ايه تاني
الجارة
سبيها تقول اللي تقوله يا حجة فوزية انا عارفه انها عندها حق والله بس هو اللي كان غصب عني بس على العموم انا خلاص اطمنت عليكي هاقوم انا امشي بالاذن
هيام
لا ياختي بالاذن ليه خليكي قاعده انا اللي هنزل انا رايحة مشوار ياما وراجعة مش عايزة حاجة من تحت اجيبها معايا وانا راجعة
سمر
هاتي لي حاجة حلوه معاكي








